fredag 8 februari 2013

Cosmonova

Vi hade ett mycket trevligt besök på Cosmonova! Vi började med att se en film om rymden, där vi fick följa med till olika planeter. Fascinerande!
Sedan var det dags att träffa brevvännerna. Barnen fick gå runt tillsammans och titta på utställningen, bland annat fick de svara på frågor om dinosaurieutställningen. Så här tyckte de efteråt om besöket med brevvännerna:

”Jag tyckte att min brevvän var snäll. Det var jätteroligt att träffa min brevvän. Min brevvän och jag hade en sak gemensamt, båda var nyfikna”

”Jag tycker att det var jätte jätte jätte jätte jätteroligt, och massor mer. Han var lätt att tappa bort.”

”Det var kul. Min brevkompis och jag hade gemensamt att vi båda tyckte om att bada och att vi var fyra i familjen”

”Min brevkompis var snäll och vi båda gillar dinosaurier och det var svåra frågor”

”Jag tyckte att det var kul att träffa min brevkompis. Det roligaste var att gå och titta tillsammans med min brevkompis”

”Jag tyckte inte det var så jättekul. Han sprang runt så mycket”

Det var super super super super super bra att träffa brevvännen”

”Jag tyckte att det var roligt att träffa min brevkompis. Hon var jättesnäll”

”Min brevkompis och jag vi gick på museet. Vi kollade på olika bilder och sen kollade vi på spel. Jag tyckte att det var roligt”

”Min brevkompis och jag fastnade med blicken. Och sen så kramade vi varandra. Jag och min brevkompis tycker om att dansa och det gör jag också. Men båda gillar också att sjunga. Så vi har lite gemensamt. Men hon var fin också. Hon tog mig alltid i handen.”

”Det var kul att träffa brevvännerna. Det var roligt att prata med brevvännen. Det var kul att titta på saker med brevvännen.”

”Jag tyckte det var kul att träffa min brevvän. Min brevkompis var bestämd. Han vet vad Pokémon är för något”

”Det var ganska roligt att träffa brevvännen. Vi tittade på massa olika saker. Till exempel vargar, älg och fåglar jag och min brevvän.”

”Det var roligt att träffa brevvännerna. För annars skriver vi brev hela tiden. Brevvännen var en tjej”

”Jag tycker att det var kul att träffa min brevvän. Han och jag gillar Real Madrid och vi gillar innebandy och basket.”

”Det var kul att träffa min brevvän. Vi hade gemensamt båda två att vi gillade Pokémon”

”Jag och hon tyckte att det var jätteroligt. Min brevkompis tycker om ljusrosa och mörkrosa. Men jag tycker om svart och mörklila. Jag tycker att allt var roligt”

”Jag tyckte att det var kul att träffa brevkompisen. Både jag och han älskar fotboll”

”Det var kul att träffa min brevkompis. Vi kom på att båda har en mobil. Båda svär.”

”Jag tyckte att det var roligt att gå och svara på frågorna med min brevvän. Vi gillar inte ormar jag och min brevvän”


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar